Bensinmotor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cyl |
Grundservice |
|
|
|
Konservering* |
|
|
|
|
4 |
2 950 kr |
|
|
|
1 400 kr |
|
|
|
|
6 |
3 350 kr |
|
|
|
1 600 kr |
|
|
|
|
8 |
3 550 kr |
|
|
|
1 800 kr |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arbetskostnad för byte av remmar, tändstift och impeller tillkommer. |
|
|
|
|
* 30% rabatt i samband med service. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dieselmotor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cyl |
Grundservice |
|
|
|
Konservering* |
|
|
|
|
1-3 |
3 150 kr |
|
|
|
1 400 kr |
|
|
|
|
4 |
3 350 kr |
|
|
|
1 400 kr |
|
|
|
|
5 |
3 550 kr |
|
|
|
1 600 kr |
|
|
|
|
6 |
3 950 kr |
|
|
|
1 800 kr |
|
|
|
|
8 |
4 350 kr |
|
|
|
1 800 kr |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arbetskostnad för byte av remmar, impeller, ev. zinkanoder tillkommer. |
|
|
* 30% rabatt i samband med service. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Drev |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Typ |
Service |
|
Impellerbyte |
|
Demontering |
|
Montering |
|
Förvaring |
Alpha |
1 550 kr |
|
1 900 kr |
|
950 kr |
|
1 150 kr |
|
1 800 kr |
Bravo |
1 650 kr |
|
- |
|
1 150 kr |
|
1 350 kr |
|
1 800 kr |
Volvo "SP" |
1 650 kr |
|
- |
|
1 450 kr |
|
1 650 kr |
|
2 000 kr |
Volvo "DP" |
1 750 kr |
|
- |
|
1 550 kr |
|
1 750 kr |
|
2 000 kr |
Volvo "DPH" |
1 950 kr |
|
- |
|
1 750 kr |
|
1 950 kr |
|
2 000 kr |
Volvo "DPI" |
2 450 kr |
|
|
|
1 950 kr |
|
2 150 kr |
|
2 300 kr |
Backslag |
1 750 kr |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I priserna ingår ej kostnad för material. Alla priser förutsätter att delarna tidigare servats enl. tillverkarens direktiv så att alla bultförband och bussningar lossar som de skall. Eventuella extra arbete som tillkommer vid service debiteras med normal timtaxa 1195:- inkl moms. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Servicearbete utförs enligt motortillverkarens föreskrifter. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vid konservering kör vi först motorn varm med färskvatten för att få ut alla saltrester. Därefter |
dränerar vi om möjligt motorn eller kör igenom en glykolblandning, som givetvis är miljövänlig. |
Vi kontrollerar även glykolhalten i det slutna systemet. |
|
|
|
|
På förgasarmotorer sprayar vi in en oljelösning genom förgasaren innan vi stannar motorn för |
att skydda motorns inre delar under vintern. |
|
|
|
|
|
|
På insprutningsmotorer kopplar vi in en separat bensindunk med speciella tillsatser |
som skyddar insprutningssystemets viktiga delar och motorns inre under vintern.
|
|
|